• img1
  • img2
  • img3
  • img4
  • img5

Ομίλοι

  Γνωρίζω - συμμετέχω στους Ομίλους του Σχολείου μου

Συνοπτική θεώρηση της φιλοσοφίας κάθε Ομίλου

  1. Αθλητικός: Ο αθλητισμός αναζωογονεί το σώμα και διασφαλίζει την υγεία του ατόμου. Εξασκεί τις σωματικές δυνάμεις και εξασφαλίζει ευεξία και καλή φυσική κατάσταση. Συντελεί στην αρμονική σωματική διάπλαση και παράλληλα εκλεπτύνει την ψυχή. Το όμορφο σώμα σχετίζεται με τη διαύγεια της σκέψης. Καλλιεργεί  ψυχικές αρετές, όπως η αγωνιστικότητα, η υπομονή, η επιμονή και η αυτοσυγκράτηση. Διαπλάθει το ήθος και εξευγενίζει την ψυχή του ατόμου με τις αξίες της αγωνιστικότητας, της φιλοπονίας και της ευγενούς άμιλλας. Η κατάκτηση των στόχων του γεμίζει το άτομο με ψυχική ικανοποίηση, τονώνει την αυτοπεποίθησή του , οπλίζει με θάρρος και ελπίδα την ψυχή του και ισχυροποιεί τη θέλησή του.
  2. Θεατρικός: Μαθαίνουμε για τη θεατρική τέχνη, που συνδυάζει όλα τα είδη τεχνών. Επικοινωνούμε με το σώμα  μας, εκφραζόμαστε με την κίνησή μας, μέσα από τη θεατρική πράξη, ακολουθούμε τα βήματα για το στήσιμο μιας θεατρικής παράστασης  και  γινόμαστε καλύτεροι θεατές θεατρικών δρώμενων. Αποκτούμε θεατρική παιδεία και ανακαλύπτουμε μέσα από θεατρικούς ρόλους, νέους τρόπους επικοινωνίας και έκφρασης.
  3. Ερυθρού Σταυρού / Εθελοντισμού: Συμμετέχουμε στην παγκόσμια προσπάθεια του Ερυθρού Σταυρού για άμβλυνση του προβλήματος της πείνας και της δυστυχίας σε ανθρώπους και λαούς. Με την έννοια του εθελοντισμού και της ανιδιοτελούς προσφοράς, καθώς και τους τρόπους έκφρασης αυτής μέσα από κοινωνικές δράσεις, όπως συμμετοχή σε διαλέξεις και συνέδρια, φιλανθρωπικές εκδηλώσεις, εράνους, επισκέψεις σε κοινωφελή ιδρύματα. Ενισχύουμε με τη συμμετοχή μας αναξιοπαθούντες συνανθρώπους μας. Επιμέρους στόχοι είναι η ενεργοποίηση των μαθητών ως πυρήνες διάδοσης των αξιών που πρέπει να διακατέχουν την κοινωνία μας, καθώς και την εμπέδωση της προσωπικής ευθύνης του κάθε ανθρώπου απέναντι στην αναξιοπάθεια οποιασδήποτε μορφής. Τα διδάγματα ζωής μέσα από τη βιογραφία προσώπων που σημάδεψαν με τη ζωή και τις πράξεις τους την ιστορία.  Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι η ζωή είναι συνεχής αγώνας με απρόοπτες ανατροπές.
  4. Τέχνης: Γνωρίζουμε για τις τέχνες και τον πολιτισμό σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Μέσω της τέχνης αναγνωρίζουμε και αξιολογούμε τις ποιοτικές σχέσεις και διαφορές. Στις τέχνες σημαντική θεωρείται η κριτική ικανότητα, όπου το παιδί μαθαίνει να κρίνει, να συγκρίνει και να ευαισθητοποίειται ως προς το αισθητικό αποτέλεσμα του δημιουργήματος. Οι τέχνες συμβάλλουν στην προσωπική έκφραση και ανάπτυξη του πνεύματος, στη γνώση μας για τον κόσμο, προάγουν τη δημιουργικότητα (μέσω της καλλιέργειας της φαντασίας, της λύσης προβλήματος και της ανάληψης ρίσκου) και αναπτύσσουν τις καλλιτεχνικές μας δεξιότητες. Ταυτόχρονα, οι τέχνες ενισχύουν την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση, αφού δεν υπάρχει σωστό ή λάθος και αναδεικνύουν το ταλέντο. Βοηθούν, στην κοινωνικοποίηση, την ομαδικότητα και τη συνεργατικότητα και τέλος, αποτελούν πηγή ευχαρίστησης, χαράς και ικανοποίησης.
  5. Μνήμης Κατεχομένων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς Κύπρου UNESKO : Προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της Κύπρου και της Ευρώπης. Μνημεία και παραδοσιακά τραγούδια (τσιατιστά). Συμμετέχω σε έρευνες και εκδηλώσεις που αφορούν την πολιτιστική κληρονομιά και παράδοση της Πατρίδας μου. Έχουμε την ευκαιρία να  γνωρίσουμε τα κατεχόμενα χωριά και τις πόλεις μας και να δημιουργήσουμε ζωντανές εικόνες από μια πατρίδα που οφείλουμε να διαφυλάξουμε, δημιουργώντας δεσμούς με τα κατεχόμενά μας μέρη, να νιώσουμε το αίσθημα του ανήκειν στην κατεχόμενη πόλη μας, να νιώσουμε ότι πατρίδα μας είναι ολόκληρη η Κύπρος και να μην την αφήσουμε να χαθεί. Η συντήρηση της μνήμης των κατεχομένων και ο αγώνας για επιστροφή κάτω από συνθήκες ελευθερίας και ειρηνικής συμβίωσης, πρέπει να αποτελεί έγνοια κι ευθύνη της Πολιτείας αλλά και του καθενός από εμάς. «Ο πολιτισμός δεν κληρονομείται. Κάθε γενιά πρέπει να τον μάθει και να τον κερδίσει από την αρχή», Γουίλ Ντυράν, 1885-1981, Αμερικανός ιστορικός & φιλόσοφος
  6. Δημοσιογραφικός: Γνωρίζουμε το επάγγελμα του δημοσιογράφου, συμμετέχουμε στην προβολή-ενημέρωση θεμάτων, που απασχολούν τους συμμαθητές μας και άπτονται της τρέχουσας πραγματικότητας. Ευαισθητοποίηση μαθητών/τριών για την κοινωνική και σχολική καθημερινότητα, μας δίνεται η ευκαιρία να εκφράσουμε τους προβληματισμούς μας, τα οράματα , τις επιθυμίες μας και τη δική μας οπτική της πραγματικότητας.
  7. Βιολογίας και περιβάλλοντος «Ευ ζην»: Αγάπη προς το περιβάλλον, συμμετοχή σε πράξεις και ενέργειες  που διατηρούν τη φυσική ζωή, επισκέψεις σε χώρους πρασίνου για να τη διατήρηση και προστασία του περιβάλλοντος, για την επίλυση περιβαλλοντικών προβλημάτων και τη διατήρηση του φυσικού κόσμου για τις μελλοντικές γενιές.
  8. Τεχνολογίας και Πληροφορικής:Ασχολούμαστε με διάφορες εφαρμογές/κατασκευές της Τεχνολογίας στη ζωή μας. Γνωρίζουμε την Τεχνολογία και τη χρήση της Πληροφορικής, ερχόμαστε  σε επαφή με εταιρείες στον τομέα της Πληροφορικής στην Κύπρο. Δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες με τρόπο δημιουργικό, αποτελεσματικό και δεοντολογικά ορθό. Μαθαίνω να δίνω λύσεις σε προβλήματα, συνδυάζοντας γνώσεις που έχουν αποκτηθεί σε συναφή μαθήματα.  Ενισχύεται η δημιουργική και αλγοριθμική σκέψη των μαθητών, μέσω της διδασκαλίας προγραμματισμού και της ανάπτυξης εφαρμογών.
  9. ΧειροτεχνίαςΓνωρίζουμε τον λαϊκό μας πολιτισμό, προγραμματίζονται επισκέψεις στο Κέντρο Χειροτεχνίας και το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης με βασικό σκοπό την αναβίωση της παραδοσιακής λαϊκής μας τέχνης και τη σταδιακή ανάπτυξή της σε σύγχρονη χειροτεχνία.
  10. Επιστημονικός/Μαθηματικός/Αστρονομικός: Ενημερωνόμαστε για τα επιτεύγματα της εποχής μας. Συμμετέχω στον διαγωνισμό Μετεωρολογίας. Μαθηματικών και Αστρονομίας στον σύγχρονο κόσμο.  Συμμετοχή σε συνέδρια, διαγωνισμούς κλπ. Εξοικείωση με τους τομείς της Αστροφυσικής και της Κοσμολογίας. Δημιουργία ομάδας κοινωνικής δικτύωσης. Παρατήρηση αστροφυσικών φαινομένων. 
  11. Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων: Μαθαίνουμε για τα δικαιώματα και υποχρεώσεις, των Ευρωπαίων Πολιτών ανά την Ευρώπη και τον κόσμο και τα προγράμματα στα οποία μπορούμε να λάβουμε  μέρος ως μαθητές. Μας δίνεται η ευκαιρία να ερευνήσουμε, να συνεργαστούμε, να δημιουργήσουμε, να ταξιδέψουμε και να φιλοξενήσουμε στην πατρίδα μας μαθητές/τριες από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Να υιοθετήσουμε θετικές στάσεις και συμπεριφορές, να καλλιεργήσουμε δεξιότητες ανάληψης πρωτοβουλιών, διερεύνησης και δράσης.
  12. Μουσικός: Καλλιέργεια μέσω της μουσικής και της ενασχόλησης   με τις διάφορες μορφές της. Η μουσική μπορεί να αποτελέσει μία ψυχαγωγική δραστηριότητα, η οποία συμβάλλει ουσιαστικά στην πνευματική ανάπτυξη των παιδιών, λειτουργεί ως ισχυρό μέσο συναισθηματικής έκφρασης και διαπροσωπικής επικοινωνίας και εφοδιάζει τα παιδιά με κοινωνικές δεξιότητες, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες στη ζωή τους ως ενήλικες. Επιπλέον, η μουσική βοηθά στη δημιουργία δεσμών μέσω του ήχου, του τραγουδιού, της κίνησης και του χορού. Μέσα από τη συμμετοχή τους σε μια μουσική ομάδα, τα παιδιά ψυχαγωγούνται ενώ παράλληλα μαθαίνουν να επικοινωνούν και να εργάζονται ομαδικά, να θέτουν στόχους, να πειθαρχούν, να αγωνίζονται και να συναγωνίζονται, να εκτιμούν την προσπάθεια και να αναγνωρίζουν τα διάφορα πολιτισμικά επιτεύγματα.
  13. Χορευτικός Όμιλος: Μαθαίνουμε τα βασικά βήματα του χορού, εκτιμώ τα αισθητικά στοιχεία της χορευτικής κίνησης. Αναπτύσσω  ρυθμό. Ο χορός χρησιμοποιείται και ως μέθοδος ψυχοθεραπείας. Η "χοροθεραπεία" ,όπως είναι ο όρος της, αποτελεί μια δημιουργική ψυχοθεραπεία. Το μέσον της είναι η κίνηση, η έκφραση δηλαδή μέσα από το σώμα, τον χορό και την κίνηση. Σκοπός της είναι να προσφέρει στο άτομο ένα ασφαλές ψυχοθεραπευτικό πλαίσιο όπου μπορεί να εξερευνήσει τον εαυτό του και τις σχέσεις του με τους άλλους σε σωματικό, συναισθηματικό και πνευματικό επίπεδο. Η Χοροθεραπεία στηρίζεται στην αρχή ότι ο τρόπος που κινούμαστε και εκφραζόμαστε μη λεκτικά εκδηλώνει τον τρόπο που σχετιζόμαστε με τον εαυτό μας και τους άλλους.
  14. Φιλίας και Ειρήνης: Συμμετοχή στο πρόγραμμα «Imagine”. Παρουσίαση του προγράμματος « Η ομιλία στην Υπηρεσία της  Ειρήνης» στη Κύπρο. «Γράμμα ομιλίας».  Συμμετοχή σε κατασκηνώσεις στο Τρόοδος και καλλιέργεια κουλτούρας Ειρήνης στο σχολείο. Δράσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και για την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων στη σχολική κοινότητα.
  15. Ποδηλατικός: Διακινούμαστε γρήγορα, οικονομικά, οικολογικά και συγχρόνως αθλούμαστε. Ημερίδα ποδηλάτου  στο Γραμμικό  Πάρκο. Ένα ποδήλατο παραπάνω στους δρόμους της πόλης σημαίνει ένα αυτοκίνητο λιγότερο, κι αυτό με τη σειρά του σημαίνει λιγότερο καυσαέριο. Είναι μία από τις πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στον κόσμο και όχι άδικα, καθώς οι δύο τροχοί ενός ποδηλάτου σου δίνουν τη δυνατότητα να κάνεις πολλά πράγματα, όπως να αθληθείς και να βελτιώσεις την φυσική σου κατάσταση, να ψυχαγωγηθείς, να γνωρίσεις καινούριους τόπους, να κοινωνικοποιηθείς. Η ποδηλασία θεωρείται μία από τις πιο ακίνδυνες μορφές γυμναστικής, γι’ αυτό προτιμάται από εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο. Επιπρόσθετα  η ποδηλασία, οδηγεί στην παραγωγή των ορμονών της χαράς, τις ενδορφίνες, οι οποίες μειώνουν το άγχος και το στρες και επαναφέρουν την ισορροπία στον οργανισμό.