ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ (COEXIST AND CREATE)
ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ (COEXIST AND CREATE): Στόχος του προγράμματος ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ (COEXIST AND CREATE) είναι να αναδειχθεί και να ενθαρρυνθεί η δημιουργική συνύπαρξη όλων μας στο σχολείο, παρά το γεγονός ότι είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά και τόσο όμοιοι!! Μέσω δραστηριοτήτων, οι μαθητές μας από διαφορετικά κοινωνικά, πολιτιστικά ή εθνικά υπόβαθρα, δημιουργούν, συνεργάζονται και συνυπάρχουν.
Α. Στις 3 Οκτωβρίου 2022 κατά την διάρκεια της πρώτης περιόδου, οι γονείς του τμήματος Α9 (Παιδιά με Μεταναστευτική Βιογραφία)παρευρεθήκαν σε συνάντηση στο σχολείο μας, για να ενημερωθούν για το πρόγραμμα Μεταναστευτικής Βιογραφίας στο οποίο είναι ενταγμένα τα παιδιά τους.
Β. Στο πλαίσιο του προγράμματος ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ (COEXIST AND CREATE) η Μαρία Καρντάβα Γ61 ζωγράφισε το εξαιρετικό και γεμάτο νόημα, λογότυπο του προγράμματος. Στη συνέχεια, ο κ. Γιώργος Χαραλάμπους, σχολικός συνεργάτης, μαζί με τη Μαρία Καρντάβα Γ61, τον Μοδέστου Πιερή Γ61 και την Κρινιώ Κυπριανού Α41 ζωγράφισαν το έμβλημα του προγράμματος σε τοίχο του σχολείου μας.
Γ. Ο Βασικός στόχος του προγράμματος ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ (COEXIST AND CREATE) είναι η ομαλή ένταξη των μαθητών και μαθητριών του τμήματος Α9 (Παιδιά με Μεταναστευτική Βιογραφία) στη μαθητική κοινότητα του σχολείου μας. Ενδεικτικός τρόπος θεωρείται η εισαγωγή του θεσμού του Μέντορα. Ο ρόλος του μέντορα είναι να βοηθήσει το νεοφερμένο άτομο να αναπτυχθεί κοινωνικά, να ενσωματωθεί στη σχολική κοινότητα και να νιώσει άνεση και ασφάλεια. Για τον λόγο αυτό, οι μέντορες πρέπει να γνωριστούν με τα παιδιά της Α9.
Την Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου 2022 κατά τη διάρκεια της 6ης περιόδου, οι Μέντορες συναντήθηκαν με τους μαθητές της Α9 για να γνωριστούν μέσα από παιγνίδια και δραστηριότητες. Η δραστηριότητα είχε μεγάλη επιτυχία και οι μαθητές συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό.
ΤΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022
Πως πέρασαν τα παιδιά:
Μαρίνα Μιχαήλ - Α22
Η γνωριμία μου με τα παιδιά της Α9 ήταν πραγματικά κάτι ξεχωριστό. Αρχικά, έμαθα περισσότερα πράγματα για τον χαρακτήρα και τα ενδιαφέροντα τους. Κατάλαβα ότι με πολλούς έχουμε κοινά ενδιαφέροντα και δραστηριότητες που αγαπάμε να κάνουμε. Επίσης, αυτές οι δραστηριότητες τόνισαν ακόμα περισσότερο μέσα μου το γεγονός ότι είμαστε όλοι ίσοι, είμαστε όλοι άνθρωποι και η καταγωγή και η θρησκεία μας δεν είναι κάτι που πρέπει να μας εμποδίζει από το να ερχόμαστε κοντά και να γνωρίζουμε ο ένας τον άλλον καλυτέρα. Τέλος, θέλω να τονίσω ότι εγώ προσωπικά πέρασα υπέροχα και οι δραστηριότητες που έγιναν ήταν πιστεύω οι ιδανικές για να γνωρίσουμε τα βασικά στοιχεία του χαρακτήρα κάποιου. Καταλήγοντας λοιπόν, θέλω να επισημάνω ότι η γνωριμία μου με τα παιδιά της Α9 ήταν κάτι που με έκανε να νιώσω μεγαλύτερη οικειότητα και άνεση μαζί τους και τώρα πιστεύω ότι θα κάνουμε περισσότερη παρέα.
Χριστίνα Τζιακούρη - Α31
Οι δραστηριότητες που κάναμε με τα παιδιά της Α9 ήταν πολύ ενδιαφέρουσες. Αρχικά δεν ήξερα πολλά παιδιά από την τάξη Α9 αλλά μετά κατάλαβα πως αν και είμαστε από διαφορετικές χώρες έχουμε πολλά κοινά ενδιαφέροντα.
Μαρία Φουρτούνη - Α11
Ο σκοπός της δραστηριότητας ήταν να γνωρίσουμε άλλους μαθητές από διαφορετικές χώρες. Στην αρχή της δραστηριότητας ένιωθα άβολα να πάω κοντά σε κάποιον άγνωστο να του μιλήσω και να του κάνω ερωτήσεις αλλά σιγά-σιγά με πλησίασαν άλλοι. Πέρασα πάρα πολύ ωραία εκείνη την μέρα και θα ήθελα να ξανακάνουμε τέτοια δραστηριότητα όπως αυτή.
Aζίζι Αρίνα – Ιράν - Α9
Αυτή τη μέρα παίξαμε στην αυλή με άλλα παιδιά του σχολείου μας. Η καθηγήτρια μας ρώτησε «τι πράγματα μας αρέσουν», και «τι πράγματα δεν μας αρέσουν». Επίσης έκανε κάποιες ερωτήσεις για αυτά που κάνουμε στον ελεύθερο χρόνο μας.
Γιάννα Ντενυσένκο - Ουκρανία- Α9
Γνωριστήκαμε μεταξύ μας και κάναμε ομάδες. Μάθαμε νέες λέξεις . Μαζί συζητήσαμε διάφορα θέματα. Πολλοί έχουν γίνει φίλοι μεταξύ τους. Περάσαμε υπέροχα και παίξαμε, κάναμε νέους φίλους και κρατήσαμε επαφή.
Άσμα Ζία - Αφγανιστάν- Α9
Το παιγνίδι μας τελείωσε με νικητές όλους μας! Μου άρεσε πολύ αυτό το παιγνίδι. Ήταν πολύ ωραίο.
Λάρα Τουντοράν - Ρουμανία- Α9
Η τάξη μας , το Α9, είναι μια τάξη με παιδιά από πολλές διαφορετικές χώρες. Τα παιδιά μέντορες γνωρίστηκαν με μαθητές από το Βιετνάμ, το Αφγανιστάν, την Παλαιστίνη, τη Σομαλία και την Αυστραλία.
Αντρέας Χρυσηλίου – Αυστραλία, Κύπρος- Α9
Ήμασταν ωραία παρέα. Γνωρίσαμε πολλά παιδιά.
Μοχάμετ Ζαίνυ - Λίβανος, Συρία- Α9
Γίναμε φίλοι.
Άνταμ Αμπουαζούλωφ - Παλαιστίνη- Α9
Γελάσαμε και κάναμε ομάδες
Λούγκ Γκουιέν - Βιετνάμ- Α9
Περάσαμε πολύ ωραία.
Χαλίντ Αχμέτ- Σομαλία- Α9
Κάναμε ομάδες, γελάσαμε και μιλήσαμε μαζί.
Ντούγκ Γκουιέν- Βιετνάμ- Α9
Δημιουργήσαμε μια ομάδα για να μιλήσουμε ο ένας στον άλλο για να βρούμε τι έχουμε κοινό με τα άλλα παιδιά. Γνωρίσαμε πολλά παιδιά. Διαλέξαμε θέματα.
Ali Abbass -Συρία-A9
Γελάσαμε και κάναμε ομάδες για να προσπαθήσουμε να επαναλάβουμε αυτή τη δραστηριότητα για άλλη μια φορά.
Δ. Στις 26/11/22, στο μάθημα των Οικονομικών και της Λογιστικής, οι ρόλοι άλλαξαν! Ο καθηγητής των παιδιών, Ανδρέας Χατζηιωάννου, έγινε για λίγο μαθητής και καθηγητής για λίγο ήταν ο Αλέξανδρος Κωνσταντίνου, μαθητής της Α31.Το μάθημα πραγματοποιήθηκε σε πολύ φιλικό κλίμα. Ο Αλέξανδρος χρησιμοποίησε παραδείγματα από την καθημερινή ζωή των νέων της ηλικίας του. Έτσι, κράτησε ζωντανό το ενδιαφέρον των συμμαθητών του και τους έδωσε την ευκαιρία να σκεφτούν και αυτοί, με τη δική τους σειρά, παραδείγματα από τη δική τους καθημερινότητα. Οι μαθητές του Α9 έδειξαν ζωηρό ενδιαφέρον και ήταν θετικοί.
Ε. Στις 7/10/2022 ο Abbass Mohamad Ali της Α9, μεταβατικής τάξης παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, έκανε παρουσίαση της χώρας του, της Συρίας, σε τμήμα Γ’ τάξης, Αγγλικών. Επίσης τους έκανε μάθημα Αραβικής γλώσσας. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν πολύ θετικά και έδειξαν ενθουσιασμό.
Ζ. Στις 23 και 30 Νοεμβρίου 2022, στα πλαίσια του προγράμματος ΣΥΝΥΠΑΡΧΩ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ (COEXIST AND CREATE) και του μαθήματος των Αγγλικών, οι μαθητές του Α9 και του Α11 συνεργάστηκαν για να κάνουν μια παρουσίαση για τη Μεγάλη Βρετανία - σε power point – αλλά έκαναν και ένα QUIZ. Οι μαθητές συνεργάστηκαν πλήρως και αναγκάστηκαν να μιλήσουν στα Αγγλικά, αφού οι μαθητές του τμήματος Α9 είναι ξενόγλωσσοι. Οι μαθητές απόλαυσαν το μάθημα, έδειξαν ενθουσιασμό και ξέροντας ότι θα εξετάζονταν οι γνώσεις τους μέσω QUIZ, ήταν απόλυτα συγκεντρωμένοι!
Η. Στις 9-12-2022 ο μαθητής Αλέξανδρος Κωνσταντίνου, μαθητής της Α31 και ο μαθητής Abbass Mohamad Ali της Α9, δίδαξαν γραμματική της Αγγλικής γλώσσας στα παιδιά της Α9 κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Αγγλικών.
Θ. Στις 22/12/2022 οι Άρης Χατζηγαβριήλ και Ραφαήλ Σπύρου από το Α32 παρουσίασαν τη Κύπρο στους μαθητές της μεταβατικής τάξης παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία. Ακολούθησε Quiz για το ίδιο θέμα. Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά αυτά να γνωρίσουν τον τόπο στον οποίο ζουν.